Návrat na hlavní stranu

ŽELEZNIČNÍ TUNEL NA ŠPIČÁKU [ Technická zajímavost ]

Za účelem zkvalitnění obchodního propojení mezi Čechami a Bavorskem, byla v sedmdesátých letech devatenáctého století zprovozněna železniční trať Plzeň - Železná Ruda. Technicky nejobtížnějším úsekem se stal Šumavský masiv mezi Brčálníkem a Špičákem. Stavitelé tento masív, museli prorazit tunelem, který se tak svojí délkou 1747 m stal nejdelším v tehdejším Rakousku - Uhersku. Byl postaven v letech 1874 - 1877 a na této stavbě padlo mnoho dělníků, nazývaných Barabové. Pocházeli z celého Rakouska - Uherska a Itálie. Jelikož však magistrát nedovolil provádět pohřební obřady v hlavním kostele a na hřbitově, byl zřízen nový hřbitov "Barabů" nedaleko železniční tratě. Ten postupem času zcela zanikl a až v roce 2002 byl na je původním místě postaven památný pomník s velkým křížem.

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Technická zajímavost
AKTUALIZACE: Kateřina Vlášková (TO 06) org. 2, 10.11.2005 v 09:14 hodin

Copyright 1998-2024 © Luděk Šorm
www.anthology.winris.cz je registrovaná ochranná známka společnosti Kam na Pardubicku s.r.o.